Wniosek o nadanie numeru budynku

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o nadanie numeru dla budynku
  2. Pełnomocnitwo ( jeżeli dotyczy)
  3. Potwierdzenie opłaty skarbowej za pełnomocnitwo (jeżeli dotyczy)

Miejsce złożenia dokumentów:

Sekretariat Urzędu Gminy Czajków

pokój nr 3

Czajków 39, 63-524 Czajków

lub poprzez EPUAP, usługę E-Doręczęń

Opłaty:

Usługa jest bezpłatna.

  • 17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)  

Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.

W przypadku opłaty za pełnomocnitwo, prosimy o kierowanie wpłaty na numer konta: 15 9256 0004 0020 2635 2000 0030 

Termin i sposób załatwienia:

W przepisach nie ma informacji, po ilu dniach otrzymasz zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku. W praktyce urzędy ustalają numer porządkowy w ciągu 30 dni od złożenia wniosku. Najczęściej jest to termin do 7 dni roboczych.

Tryb odwoławczy:

Przepisy nie przewidują możliwości odwołania się. Jeżeli wniosek spełnia wszystkie wymagania to urząd nie ma podstaw, aby odmówić ci ustalenia numeru porządkowego. Jeżeli jesteś niezadowolony z działań urzędu to możesz złożyć skargę do sądu administracyjnego. Skargę możesz wnieść dopiero po tym jak wezwiesz na piśmie urząd do usunięcia naruszenia prawa.